Love as Bestowal of Value
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Love as Bestowal
Singer is walking a tightrope in trying to make room for appraisal in his account of love. Insofar as the account is fundamentally a bestowal account, Singer claims that love cannot be justified, that we bestow the relevant kind of value “gratuitously.” This suggests that love is blind, that it does not matter what our beloved is like, which seems patently false. Singer tries to avoid this conclusion by appealing to the role of appraisal: it is only because we appraise another as having certain virtues and vices that we come to bestow value on him. Yet the “because” here, since it cannot justify the bestowal, is at best a kind of contingent causal explanation. [10] In this respect, Singer’s account of the selectivity of love is much the same as Velleman’s, and it is liable to the same criticism: it makes unintelligible the way in which our love can be discerning for better or worse reasons. Indeed, this failure to make sense of the idea that love can be justified is a problem for any bestowal view. For either (a) a bestowal itself cannot be justified (as on Singer’s account), in which case the justification of love is impossible, or (b) a bestowal can be justified, in which case it is hard to make sense of value as being bestowed rather than there antecedently in the object as the grounds of that “bestowal.”
More generally, a proponent of the bestowal view needs to be much clearer than Singer is in articulating precisely what a bestowal is. What is the value that I create in a bestowal, and how can my bestowal create it? On a crude Humean view, the answer might be that the value is something projected onto the world through my pro-attitudes, like desire. Yet such a view would be inadequate, since the projected value, being relative to a particular individual, would do no theoretical work, and the account would essentially be a variant of the robust concern view. Moreover, in providing a bestowal account of love, care is needed to distinguish love from other personal attitudes such as admiration and respect: do these other attitudes involve bestowal? If so, how does the bestowal in these cases differ from the bestowal of love? If not, why not, and what is so special about love that requires a fundamentally different evaluative attitude than admiration and respect?
Nonetheless, there is a kernel of truth in the bestowal view: there is surely something right about the idea that love is creative and not merely a response to antecedent value, and accounts of love that understand the kind of evaluation implicit in love merely in terms of appraisal seem to be missing something. Precisely what may be missed will be discussed below in Section 6.
गायक अपने प्यार के खाते में मूल्यांकन के लिए जगह बनाने की कोशिश कर रहा है। खाता के रूप में इनफ़ॉफ़र मौलिक रूप से एक सर्वश्रेष्ठ खाता है, सिंगर का दावा है कि प्रेम को उचित नहीं ठहराया जा सकता है, कि हम प्रासंगिक प्रकार के मूल्य को "कृतज्ञतापूर्वक" देते हैं। इससे पता चलता है कि प्यार अंधा होता है, इससे कोई फर्क नहीं पड़ता कि हमारा प्रिय कैसा है, जो कि झूठा लगता है। गायक मूल्यांकन की भूमिका के बारे में अपील करके इस निष्कर्ष से बचने की कोशिश करता है: यह केवल इसलिए है क्योंकि हम दूसरे को कुछ गुण और दोष होने के रूप में स्वीकार करते हैं जो हम उस पर सर्वोत्तम मूल्य पर आते हैं। फिर भी "क्योंकि" यहाँ, क्योंकि यह बेस्टोवाल को सही नहीं ठहरा सकता है, यह एक प्रकार का आकस्मिक कारण है। [१०] इस संबंध में, सिंगर का प्रेम की चयनात्मकता का वृतांत वैलेमैन के समान है, और यह उसी आलोचना के लिए उत्तरदायी है: यह अनजाने में वह तरीका है जिसमें हमारे प्रेम को बेहतर या बुरे कारणों के लिए समझदार बनाया जा सकता है। वास्तव में, इस विचार को समझने में विफलता कि प्यार को उचित ठहराया जा सकता है, किसी भी सर्वश्रेष्ठ विचार के लिए एक समस्या है। या तो (ए) के लिए एक बेस्टोवाल खुद को उचित नहीं ठहराया जा सकता है (जैसा कि सिंगर के खाते में है), जिस स्थिति में प्यार का औचित्य असंभव है, या (बी) एक बेस्टोवाल को सही ठहराया जा सकता है, इस मामले में मूल्य का बोध कराना कठिन है उस "बेस्टोवाल" के आधार के रूप में वस्तु में हमेशा की तरह सर्वश्रेष्ठ होने के बजाय।
आम तौर पर, सर्वश्रेष्ठ दृश्य के प्रस्तावक को सिंगर की तुलना में अधिक स्पष्ट होने की आवश्यकता होती है, जो वास्तव में एक सर्वश्रेष्ठ स्वर है। वह मूल्य जो मैं एक बेस्टवॉल में बनाता हूं, और मेरा बेस्टवॉल इसे कैसे बना सकता है? एक कच्चे Humean दृश्य पर, उत्तर यह हो सकता है कि मूल्य मेरे समर्थक दृष्टिकोण के माध्यम से दुनिया की इच्छा के अनुरूप कुछ है। फिर भी ऐसा दृश्य अपर्याप्त होगा, क्योंकि अनुमानित मूल्य, किसी विशेष व्यक्ति के सापेक्ष होने के नाते, कोई सैद्धांतिक काम नहीं करेगा, और खाता अनिवार्य रूप से मजबूत चिंता के दृश्य का एक प्रकार होगा। इसके अलावा, प्यार का एक सर्वश्रेष्ठ खाता प्रदान करने में, प्यार को अन्य व्यक्तिगत दृष्टिकोणों जैसे कि प्रशंसा और सम्मान से अलग करने के लिए देखभाल की आवश्यकता होती है: क्या इन अन्य दृष्टिकोणों में बेस्टोवाल शामिल हैं? यदि हां, तो इन मामलों में बेस्टोवाल कैसे प्यार के बेस्टोवाल से अलग है? यदि नहीं, तो क्यों नहीं, और प्यार के बारे में ऐसा क्या विशेष है जिसे प्रशंसा और सम्मान की तुलना में मौलिक रूप से अलग मूल्यांकन की आवश्यकता है?
फिर भी, सर्वश्रेष्ठ दृश्य में सत्य की एक कर्नेल है: इस विचार के बारे में निश्चित रूप से कुछ सही है कि प्रेम रचनात्मक है और न केवल प्रतिसाद मूल्य के लिए एक प्रतिक्रिया है, और प्रेम के खातों जो प्यार में निहित मूल्यांकन के प्रकार को केवल शब्दों में समझते हैं मूल्यांकन कुछ याद आ रहा है। संक्षेप में जो याद किया जा सकता है, उस पर चर्चा की जाएगी
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